Gevaarlijke bruggen: oversteken op eigen risico

Gevaarlijke bruggen overstekenBruggen en viaducten zijn niet bepaald de grootste uitdagingen voor een motorrijder. In België toch niet. In andere landen kunnen bruggen wél een helse uitdaging vormen. In Pakistan, bijvoorbeeld, ligt een brug die enkel te voet overgestoken kan worden en waarbij niet iedereen de overkant haalt. Kan het voor jou niet gek genoeg of krijg je van deze bruggen toch stiekem knikkende knieën? Op deze aardbol zijn heel wat angstaanjagende bruggen te vinden waar je met de motor overheen kunt. Het is maar de vraag of je dat wilt… In Rusland ligt een brug die je best vermijdt als het stormt en in Pakistan staat een brug waar je hopelijk geen tegenligger op tegenkomt. ikwilvanmijnmotoraf.be zet 5 opmerkelijke en gevaarlijke bruggen op een rij. Opgepast! Oversteken op eigen risico!

Vitim River-brug in Siberië

De Vitim River-brug is slechts 1,80 meter breed en bestaat enkel uit planken. Die breedte, dat is geen probleem, zal je denken. Een motorfiets is gemiddeld toch maar 87 cm breed. Denk echter ook eens aan een heel winderige dag. Automobilisten krijgen het advies hun ruiten open te laten als ze de brug oversteken om te voorkomen dat ze van de brug geblazen worden. Een reling is er niet. Hoe klinkt dat? Vitim River

Deosai-brug in Pakistan

De Deosai-brug ligt op een van de spectaculairste routes ter wereld. De route is iets meer dan 82 km lang en voert je over asfalt, grind, door het water en je passeert een van de indrukwekkendste bruggen ter wereld. Ook deze brug bestaat ut een rij planken, maar wordt volledig gedragen door touwen. Daardoor moet je proberen in het midden van de brug te blijven rijden, want de brug kan anders overhellen, zeker als er een beetje wind opsteekt. Hier kom je ook best geen tegenligger tegen. Omdraaien is namelijk geen optie. Deosai

Eshima Ohashi-brug in Japan

Bij deze brug vragen we ons af hoe dronken de architect was. De brug is erg steil en lijkt als je aan de voet staat op een achtbaan. Het idee achter de brug is wel logisch: door de enorme hoogte kunnen schepen er zonder moeite onderdoor, zonder dat de brug open moet en het verkeer gestoord wordt. We raden je aan om niet te snel te rijden om zeker te zijn dat je met beide banden op de grond blijft. Eshima Ohashi

Sidubrug

De Sidubrug is eigenlijk niet gevaarlijk. De uitdaging bij deze brug zit ‘m in de hoogte. We hebben het hier namelijk over de hoogste brug ter wereld. Met een dal van 500 meter diep mag je zeker geen hoogtevrees hebben als je hierover rijdt. Je komt hier vaak base- en bungeejumpers tegen. Sidubrug China

Volgograd-brug

Aan de Volgograd-brug is op het eerste gezicht niets vreemds op te merken. Totdat je de verhalen hoort en beelden ziet. Bij een hevige storm gaat het wegdek namelijk golven. Overstekende voertuigen worden letterlijk naar de andere weghelft gekatapulteerd of zelfs het water in gelanceerd. De architecten beweren dat dat door aardbevingen komt, maar volgens onderzoekers klopt die theorie niet. De brug, die 7110 m lang is, werd pas in 2009 geopend voor het publiek en het is een wonder dat het dat nog steeds is. Volgograd Ben jij een koele kikker en durf je deze bruggen wel aan? Of zou je een omweg maken om ze te vermijden?

Deel dit artikel op:

Share on Facebook Share on linkedIn Share on Twitter

Motor verkopen?
Voer vrijblijvend uw gegevens in

select your vehicle.

Nederlands Nederlands Vlaams Vlaams
Nederlands Nederlands Deutsch Deutsch Vlaams Vlaams
Nederlands Nederlands
Nederlands Nederlands