Veelgestelde vragen
Over ons
Ja, u kan kosteloos gebruik maken van onze dienstverlening. Zowel het aanmelden van uw motor, als de daadwerkelijke verkoop is gratis.
Dankzij ons uitgebreide en actieve netwerk van handelaren kunnen we al binnen 1 dag het hoogste bod aan u doorgeven. Uw motor blijft in eerste instantie 4 dagen in de veiling staan. Dit kan verlengd worden met nog eens 4 dagen.
Aanmelding
U kan na het bevestigen van de aanmelding niet direct foto’s meer toevoegen. Maar mocht u niet direct foto’s hebben toegevoegd, dan ontvangt u automatisch een mail van ons waarin u de aanmelding kunt aanvullen met foto’s. Deze plaatsen wij voor u bij uw aanmelding, zodat deze zichtbaar zijn voor de geïnteresseerden. U kan foto’s ook via Whatsapp sturen naar 0479/45.89.79, of mailen naar klantenservice@ikwilvanmijnmotoraf.be. Dan voegen wij ze voor u toe aan uw zoekertje.
Een bod
U ontvangt een bod op basis van de gegevens die u hebt ingevuld bij de aanmelding. Als u akkoord gaat, dient u in principe niet meer te onderhandelen met de koper. U krijgt dan tijdens de overdracht het afgesproken bedrag betaald. Dit geldt echter alleen wanneer de omschrijving van de motor klopt, en eventuele mankementen of bijzonderheden zijn vermeld. Stelt de koper tijdens de overdracht vast dat de motor anders is dan omschreven, en hij kan dit onderbouwen, mag hij een tegenbod doen. U bepaalt vervolgens zelf of u hiermee akkoord gaat. Indien u niet akkoord gaat met het gegeven tegenbod, wordt de verkoopovereenkomst kosteloos ontbonden. We raden u wel aan om, mocht deze situatie zich voordoen, ter plaatse telefonisch contact op te nemen met ons op 016/98.03.31, zodat we samen kunnen zoeken naar een passende oplossing.
Overdracht
Zodra u akkoord gaat met het verkregen bod, of dat nu telefonisch is, of per mail, ontvangt u altijd een mail met daarin de contactgegevens van de koper. U spreekt dan met de handelaar af wanneer de motor wordt overgedragen. In de e-mail die u dan van ons ontvangt, staat dit ook duidelijk beschreven.
In de meeste gevallen wordt de motor bij u opgehaald, tenzij vooraf anders is afgesproken. Brengt u de motor naar de koper? Dan vergoeden wij u de treinreis naar huis. Mocht de motor niet meer rijdende zijn, dan kan u dit bij de aanmelding aangeven. Dan wordt de motor sowieso bij u thuis opgehaald.
De handelaar die uw motor koopt heeft het recht uw motor te controleren op (bijkomende) schade en mankementen. Daarom is het van het grootste belang dat de omschrijving die u hebt opgegeven bij de aanmelding overeenkomt met de huidige staat van uw motor. Merkt de koper iets op dat u niet hebt doorgegeven tijdens het aanmeldproces, en kan hij dit aantonen? Dan mag hij een tegenbod doen. U bent niet verplicht dit tegenbod te accepteren. Dit geldt niet als een éénzijdige annulering, en u ontvangt in dat geval geen annuleringsfactuur. We raden u wel aan om in deze situatie ter plekke contact op te nemen met onze klantenservice. We proberen dan samen tot een passende oplossing te komen.
Overig
Wilt u uw motor uit onze veiling halen? Dit kan door ons te bellen op 016/98.03.31, of door een e-mail te sturen naar klantenservice@ikwilvanmijnmotoraf.be. Vermeld hierbij zeker uw referentienummer, en het e-mailadres waarmee de motor werd aangemeld. Vervolgens halen wij uw motor uit ons systeem.
Zodra de motor is overgedragen, geeft u dit door aan uw verzekeringsmakelaar. Deze zal u hierbij ook het best kunnen assisteren in geval van vragen. U levert na de overdracht uw nummerplaten terug in bij de DIV. Dit kan bij een postpunt van BPost, of door ze te deponeren bij een lokale DIV-antenne. Hiervan krijgt u een officieel schrappingsattest toegestuurd. Hierna zal de verzekeringsmakelaar uw huidige verzekering stopzetten. De DIV zal de belastingadministratie op de hoogte brengen dat u niet langer in het bezit bent van de motor. Dit zorgt ervoor dat u het deel van de wegenbelasting dat u voorgeschoten hebt, terugbetaald krijgt. Mocht u de nummerplaten willen overzetten naar een nieuw voertuig, dan kan u bij uw verzekeringsmakelaar informeren hoe deze worden overgezet.
We doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u ondanks alles niet naar tevredenheid geholpen, en wilt u een klacht indienen? Dan kan u dit per mail laten weten op klantenservice@ikwilvanmijnmotoraf.be.
Toch liever via post? Dan kan u dit versturen naar:
Motordealerdirect BVBA
T.a.v. Afdeling klachten Kolonel Begaultlaan 1A/51 3012 Leuven
Vermeldt hierbij uw referentienummer en uw contactgegevens. Hiermee kunnen we u sneller helpen.